Zvířata

Důležitá pravidla pro přepravu zvířat - osobní zkušenost

Pin
Send

Nebojte se obtíží při přepravě zvířat, musíte se připravit předem. Dlouhé cesty jsou zřídka spontánní. Abyste byli vy a vaše zvířata na cestě relativně pohodlní (samozřejmě nebudou doma), musíte získat vše, co potřebujete, prostudovat komplikace, vycvičit zvířata, být připraveni jim věnovat většinu času. Ve vlaku však není mnoho tříd. V článku uvedu své zkušenosti s pohybem s kočkou a psem z Dálného východu na Kuban.

Důležitá pravidla pro přepravu zvířat - osobní zkušenost

Příprava dokumentů na výlet s domácími mazlíčky

Nejprve se musíte rozhodnout, jaký druh přepravovaných zvířat budou cestovat. Nejrychlejší v našem případě je letadlo. Jedna změna v Moskvě. Kočky a malí psi jsou přepravováni v kabině ve speciálním kontejneru / sáčku.

Podle pravidel obsluhy leteckých společností je stanovena kvóta pro přepravu zvířat. Není vůbec pravda, že dalších 5 lidí se psy a kočkami nebude chtít letět zvoleným letem, pak nebude dostatek kvót pro každého. Psi nad 8 kg, s výjimkou služebních a vodících psů, musí létat v kleci / kontejneru ve vyhřívaném zavazadlovém prostoru (pokud je v letadle). K dispozici je také kvóta.

Zvířata musí mít veterinární pas, vakcinace se podávají nejpozději 30 dnů před cestou. Kromě toho je napsán veterinární osvědčeníplatné 5 dní. Před nástupem do letadla je zvíře vyšetřeno lékařem. I zde musí být člověk připraven na nejrůznější překvapení. Můžete však přijít za den, lékař to prozkoumá.

Samotná myšlenka, že náš pes bude v uzavřené nádobě daleko od nás na téměř 10 hodin registrace, nástupu, letu, mě vyděsila. Pak několik hodin v Moskvě vidět a znovu 3 hodiny v kontejneru. Lepší vlakem.

Vezměte vlak po dobu 8 dnů se dvěma převody. Pro přepravu velkého psa (našeho - 27 kg) je třeba si koupit celý prostor. Dobře, dobře, ale pojďme všichni naši vlastní - já, manžel, pes a kočka. Zároveň se podívejme na zemi.

Doklady pro zvířata na železnici se požadují stejně jako v letadle: veterinární pas s uvedeným očkováním (nejpozději 30 dnů před odjezdem), veterinární osvědčenípísemně den před odjezdem, ale zde platí po celou dobu přepravy.

Pes musí mít vodítko / postroj, čenich. Kočce - košík / taška.

Samotná myšlenka, že náš pes bude od nás téměř 10 hodin letu v uzavřené nádobě, mě vyděsila.

Praktická příprava zvířat na cestu

Protože jsme žili v částečně oddělené chalupě s naší vlastní zemí, byla naše zvířata zvyklá na svobodu pohybu a velkou nezávislost.

Kočka ve svých 10 letech života v rodině šla na podnos až v prvním roce, s malým kotětem, a pak vyšplhala někde pod křoví. Pes (5 let) byl zvyklý na obojek od dětství, ale nikdy nechodil na vodítku, taková potřeba nebyla. Geny mámy z východosibiřského husky netolerovaly omezení svobody. Naučil se přesně od ní kopat díry pod plotem a chodil nezávisle ve všech prostředích. Strávili noc, ale vždy doma. A nikdy nikam nešel.

Před námi tedy bylo hodně přípravných prací: zvyknout ho na vodítko, na veřejnou dopravu, na čumák; kočka - vlak v přepravě. Zatímco se dům prodával - déle než rok jsme trénovali.

Denně jsme začali chodit na vodítku. Pes velmi rychle pochopil a cítil, jak chodit bok po boku, ne tahat a neplést se. Stanice byla od nás vzdálena kilometr, o víkendech jsme tam chodili, abychom se setkali a doprovodili vlaky, a po dvou měsících už relativně klidně kráčel podél jedoucího dunivého vlaku. Byly případy, kdy znuděný dirigent, který se dotýkal krásného psa, nám umožnil vylézt do vestibulu. Poprvé jsem ho odtáhl do náruče, sám sešel dolů po schodech slz. Příště jsem skočil sám.

Totéž platí pro autobusy: nejprve přišli a postavili se na autobusové zastávce. Potom, brzy ráno, když nejsou skoro žádní cestující, jsem ho vtáhl do autobusu, jeli jsme dvě zastávky a vrátili se domů pěšky. Od příštího týdne pravidelně jezdili několik zastávek a potom dál.

S tlamy to dopadlo špatně: jakmile jsem se odvrátil, pes ho začal stahovat. Někdy úspěšný. Prošli jsme pár náhubků a usadili jsme se na měkkém, nejdéle vydržel svého psa. V procesu zvyknutí na veřejnou dopravu jsme šli na veterinární kliniku a udělali jsme veškerá nezbytná očkování.

U kočky je to samozřejmě snazší - nasadit nosič, zavřít a odtamtud nikam nevede. Několikrát s ní ale cestovali veřejnou dopravou.

Když si vzali lístky na vlak, pokusili se vybrat prostor blíže k východu, aby chodili se psem častěji a déle.

Z blech, helmintů byla zvířata léčena týden před cestou. Den před odjezdem jsme šli na veterinární kliniku, psali veterinární osvědčení pro jednoho pro dva. Večer se oba umývaly, sušily fénem.

Naše kočka za 10 let svého života v rodině šla na tác až v prvním roce. Náš pes před touto cestou neznal vodítko a nikdy nikam nešel.

Co bereme pro zvířata na cestách?

Pro kočičku:

• nošení, vložili jsme ji a opravili nepromokavou plenu;
  • zásobník a výplň zásobníku;
  • obvyklý vrhcož připomíná kočku o domě;
  • jídlo a oblíbená mísa (vzali jsme nádobu na pití pro kočku a psa, nestěžovali si);
  • léky - uklidňující kapky.

Pro psa:

• vodítko;
  • čenich;
  • oblíbený vrh- mat;
  • krmit a milovaný mísa;
  • piják;
  • léky - uklidňující kapky.

Protože naše zvířata jsou velmi chlupatá, vzali si lepkavý váleček, aby sbírali vlnu ze všech povrchů. Ukázalo se, že je to velmi nepatřičné - na pozadí stresu z nich vlna silně vyletěla.

Jak se naše zvířata cítila na silnici

Koncem října jsme opustili Dálný východ. Denně to bylo asi 0 stupňů, v noci mrzlo. Kočka i pes se již na zimu připravili, zarostlí teplými měkkými kožichy.

V prvním vlaku kočka zkoumala všechno, čichala a usadila se na mezipatře.

Nastoupit na první vlak

Zatímco kočička vstoupila do kočáru, zatímco byla ubytována, zatímco průvodce kontroloval lístky, byla v přepravním koši, občas jemně posekala. Čas od času ji musela otevřít a pohladit, aby se nebála. Nejprve nemohli psa připevnit v těsném prostoru: na dně psa zabíral pes více než polovinu průchodu a byl v rozpacích, že okamžitě skočil na spodní polici.

Po kontrole lístků jsme uzavřeli přihrádku, pustili kočku, odstranili límec a čenich ze psa. Téměř okamžitě se objevil zápach - zvířata ve stavu stresu silně a ne tak příjemně. Větrání samozřejmě fungovalo, ale ve skutečnosti to nepomohlo. Oba museli dát sedativní kapky.

Kočka všechno prozkoumala, čichala a usadila se na mezipatře. Pes dostal podložku na spodní polici a přesvědčil ho, aby se tam dostal. Trochu otevřeli dveře, aby mohli dýchat.

7 hodin před Khabarovskem strávili relativně klidně, kočka seděla tiše nahoře, pes chodil na každém parkovišti déle než 5 minut. Během této doby většina pasažérů automobilu psa prozkoumala a ti nejodvážnější dokonce pohladili. Vztahy se zlepšily a čenich se oblékl pouze „na cestě ven“. Nebyla tam žádná zvířata, pes pil vodu.

V Khabarovsku jsme měli 4 hodiny mezi vlaky, procházeli jsme se po okolí a téměř jsme ztratili kočku. Bylo mi ji líto, celou tu dobu nejedla nic, nepila a nešla na záchod, byla letargická a vypadala velmi nešťastně. A nechal jsem ji na trávníku. Dříve pomalá kočka s neuvěřitelnou rychlostí vběhla do křoví.

Jezdili jsme ji asi půl hodiny, dokud nepadla na parkoviště a nezačala se schovávat pod automobily. Taxikáři, kteří tam byli, se připojili k lovu a lov se změnil na nájezd. Nakonec jsem ji zpod auta vytáhl za tlapku a ještě jednu hodinu jsem ji držel v ruce a uklidňoval ji. Manžel a pes šli vedle a ujistili mě.

Naše unavená zvířata po několika dnech cestování.

Převod do jiného vlaku

Druhý vlak Khabarovsk-Irkutsk se bez excesů usadil a bez dobrodružství cestoval. Druhý den byl pes již zvyklý, jedl normálně, chodil s radostí, vyskočil do kočáru a vyskočil odtamtud. Cestující a průvodci se zvířaty zacházeli velmi dobře. Naše zvířata však nikomu nepohodlně neposkočila: pes ani štěkal, ani kočka nezazněla.

Ale zpočátku se kočka cítila špatně, nejedla nic na další den a nešla na záchod, navzdory masáži její bříško. Teprve třetí den naší cesty slabě zasáhla a dotkla se tlapky blízkého podnosu. Spolu s kočkou a podnosem jsme běželi na záchod. Zde se objevily první výsledky. V budoucnu bez problémů šla na podnos.

Kočka ožila, začala jíst, pít a šplhat po celém prostoru. Několikrát se dokonce pokusila vyjít do chodby, dveře kabiny byly otevřeny kvůli teplu v kočáru. Průměrná teplota se udržovala + 25 ° С, dirigenti ji nesnížili, protože děti a babičky cestovaly v autě. A náš chlupatý pes v takových stupních byl nepříjemný, a hlavně ležela na podlaze s tlamy směřující k chodbě. Každé 3-4 hodiny jsme se museli zahřívat a běžet se psem na procházku.

Teplota ve východní Sibiři byla v průměru -15 ° C. Třetí den, v Irkutsku, již -21 ° C, ležel sníh.

Chůze se psem během zastávky vlaku.

Druhá transplantace

V Irkutsku jsme měli mezi vlaky další 4 hodiny. S manželem jsme se střídali a procházeli se psem po okolí. Je zima! Očekávali jsme oblečení při teplotě nejméně -10 ° C. Kočka neustále seděla v čekárně, nyní v nošení, nyní v náručí.

Při nástupu do vlaku jsme měli tření s průvodcem po lhůtě pro vydání veterinárního osvědčení (před 4 dny). Musel jsem rozumět na úrovni vedoucího dirigenta. V chladu. Ale vše bylo vyřešeno, protože naše lístky jsou tranzitní. Ano, a veterinární osvědčení označuje trasu.

V novém prostoru se zvířata rychle usadila, kočka spala na přikrývkách v mezipatře, pes vylezl na koberec na spodní polici - všichni zmražení si lehli, aby se zahřáli a spali. Z Irkutska do Uralu to bylo ještě zima, -20 ° С ... 15 ° С ... -10 ° С.

Na konci druhého dne jsme dorazili do Kazachstánu a překročili jsme Kazachstán se zastávkami pouze na hranici, kde nebylo možné vystoupit. 7 hodin bez odchodu. Zde onemocněl pes. Pes běžel ke dveřím vestibulu, myslel jsem, že je horký, otevřel jsem dveře do vestibulu. Obecně jsem musel hodně vyčistit. Je dobré, že velmi brzy ráno nikdo nešel po vagónech. Pes se cítil velmi provinile, i když jsem ho samozřejmě nevyhladil.

Jižní Ural se s námi setkal s dobrým počasím s již pozitivní teplotou a nedostatkem sněhu. Měli jsme 20minutové zastávky každých 4-5 hodin, vždy jsme chodili se psem. I když chodit s kurzem, samozřejmě, je obtížné. Na stanicích nejsou žádné výběhy. Většina stanic je oplocena, takže buď chodte mezi kolejemi, nebo jděte na nádvoří a poté - v řadě a rámem. Všech 20 minut. Na menších stanicích je to snazší, ale vlak tam není dlouho. Obecně je stále extrémní.

Průvodci a cestující s našimi zvířaty se rychle stali přáteli, jeden po druhém a pohladili psa ve skupinách. Kočka si na druhý den zvykla natolik, že chodila kolem auta, cestující ji nalákali do svého prostoru. Bál jsem se jít do vestibulu.

Při chůzi si pes užíval zelené trávy, ale kočka nebyla pro kočku přístupná. Myslím, že pokud chodíte s kočkou na postroji, můžete to udělat pouze na dlouhých zastávkách, a přesto to pro ni bude hodně stresu - kočky jako obvykle.

Obecně platí, že pro 8denní výlet se naše zvířata ukázala dobře. Ačkoli cesta k nim šla tvrdě - je to zřetelně zjevné: zhubli, kabát vyšel trochu a vypadali unaveni.